درباره سانتورینی

برای گذراندن یک تعطیلات دلچسب و لذت بخش انتخاب مقصد یکی از مهم ترین گزینه ها می باشد. اگر هم به فکر سفر به یک جزیره هستید و هم می خواهید به اروپا سفر کنید سانتورینی در یونان می تواند یکی از بهترین گزینه ها باشد. همراه ما باشید تا به شما یک راهنمای کامل گردشگری درباره سانتورینی در این شهر به همراه لیستی کامل از جاذبه های دیدنی آن ارائه نماییم.

سانتورینی همان جزیره ای است که در گذشته آن را به نام ثرا می خواندند و در دریای اژه واقع شده است و هم اکنون توانسته است هر ساله گردشگران زیادی را به خود جلب نماید. یکی از نماد ها و دلایل شهرت این شهر به خاطر وجود خانه های سفید رنگ با سقف آبی آن می باشد. این گونه از معماری و رنگ خاص در هیچ کجای دیگر دنیا نظیر ندارد. همچنین هوای فوق العاده این شهر نیز مزید بر علت شده است. از دیگر اطلاعات ضروری که لازم است در سفر به این شهر بدانید این است که اختلاف ساعتی حدود یک ساعت و نیم با تهران دارد و در واقع یک ساعت نیم عقب تر هستند. همچنین زبان رسمی مردم یونانی و واحد پول آن ها نیز یورو می باشد.

[caption id="attachment_346" align="aligncenter" width="780"]درباره سانتورینی درباره سانتورینی[/caption]

آب و هوای سانتورینی

از دیگر نکات مهم که دانستن آن حتما برای سفر لازم است آب و هوا می باشد. درباره سانتورینی در واقع این جزیره یکی از خوش و آب و هوا ترین نقاط اروپاست. معمولا اوج گردشگری ها در فصل تابستان می باشد که البته در این فصل هوای سانتورینی گرم و خشک می باشد. در زمستان ها نیز رطوبت بیشتر است و هوا کمی خنک تر است اما مشکل اینجاست که پیدا کردن هتل و مغازه ای باز در این شهر بسیار سخت می شود. اگر بخواهیم یک زمان را به عنوان بهترین زمان سفر به سانتورینی معرفی کنیم اواخر بهار و اوایل پاییز می توانند گزینه های خوبی باشند. منظره های سرسبز و دمای آب مناسب برای شنا کردن همگی از ویژگی های سفر در این زمان هاست.

[caption id="attachment_345" align="aligncenter" width="780"]آب و هوای سانتورینی آب و هوای سانتورینی[/caption]

هزینه های سفر به سانتورینی

اگر بخواهید در فصل تابستان که اوج سفر گردشگران به این شهر است اقدام به رزرو هتل نمایید باید خود را آماده کنید تا با قیمت هایی نجومی مواجه شوید. ولی در زمان هایی مانند اکتبر و یا می، می توانید هتل هایی با قیمت های معقول پیدا کنید بسته به نوع هتل باید از حدود 50 تا هشتصد یورو را برای هزینه های اقامت در نظر بگیرید. اگر بخواهید می توانید به هاستل نیز بروید. برای اقامت در هر نوع هاستلی نیز باید شبی بیست تا سی و پنج یورو بدهید.

درباره سانتورینی و سفر به آن باید گفت هزینه های مربوط به خورد و خوراک نیز بستگی به خودتان دارد از قیمت هایی بین چهار یورو تا ده یورو می توانید یک وعده غذای خوب بخورید. برای حمل و نقل در سانتورینی نیز اگر از اتوبوس استفاده کنید چیزی حدود دو یورو برای شما خرج بر می دارد که نسبت به تاکسی ها و تراموا ها ارزان تر می باشند.

[caption id="attachment_344" align="aligncenter" width="780"]هزینه های سفر به سانتورینی هزینه های سفر به سانتورینی[/caption]

جاذبه های دیدنی سانتورینی

حال به بخش مهمی از راهنمای سفر به سانتورینی در یونان می رسیم. در این بخش سعی می کنیم شما را با بهترین و زیباترین جاذبه های گردشگری این شهر آشنا نماییم تا بتوانید یک سفر فوق العاده را به جزیره سانتورینی تجربه کنید. پس همراه ما باشید.

آتشفشان سانتورینی

درباره سانتورینی جالب است بدانید یکی از جاذبه های گردشگری این شهر آتشفشان آن می باشد که در حدود سه هزار و ششصد سال پیش بر اثر یک انفجار آتشفشانی بسیار بزرگ اتفاق افتاد. در واقع شکل اصلی این مکان به صورت یک دیگ می باشد که در وسط آن نیز دو جزیره کوچک قرار دارد که هنوز از آن ها گاز و چشمه های آب گرم خارج می شود. به عنوان یکی از تفریحات در این جزیره می توانید شنا کردن در وسط یک آتشفشان را تجربه کنید.

[caption id="attachment_343" align="aligncenter" width="780"]آتشفشان سانتورینی آتشفشان سانتورینی[/caption]

شهر اویا

این بخش در بخش شمالی سانتورینی واقع شده است که می توان از آن به عنوان مهم ترین جاذبه گردشگری و دیدنی سانتورینی یاد کرد. شهر اویا که در واقع یک روستا می باشد دارای خانه هایی با معماری بسیار زیبا می باشد که همان طور که پیش تر نیز گفتیم دارای دیوار های سفید و سقف های آبی می باشند. همچنین این بخش از جزیره پر تردد ترین قسمت آن است و می توانید کافه ها، رستوران ها و مغازه های زیادی را پیدا کنید که البته باید به خاطر داشته باشید قیمت ها در این منطقه گران تر از سایر نقاط جزیره می باشد. نکته دیگری که حتما ارزش بازدید از اویا را دارد غروب های عاشقانه و زیبای آن می باشد همچنین در مسیر های زیکزاگی می توانید تا خلیج Ammoúdi قدم بزنید.

[caption id="attachment_342" align="aligncenter" width="780"]شهر اویا شهر اویا[/caption]

آکروتیری و ساحل سرخ

درباره سانتورینی می توان گفت از دیگر بخش های بسیار دیدنی سانتورینی که در نزدیکی روستای آرو تیری قرار گرفته است یک سکونتگاه باستانی به نام خود روستا یعنی آکروتیری واقع شده است. که متعلق به قرن شانزده پیش از میلاد مسیح می باشد. همچنین باستان شناسان معتقدند از این شهر باستانی مردم به شمال آفریقا نیز برای تجارت سفر می کرده اند. از سال 2012 تاکنون نیز این مکان برای بازدید عموم گشوده شده است که پیشنهاد می کنیم حتما از آن دیدن کنید. همچنین در نزدیکی همین مکان، ساحل سرخ قرار دارد که از مکان هایی است که حتما باید در سفر به سانتورینی از آن دیدن کنید.

[caption id="attachment_341" align="aligncenter" width="780"]آکروتیری و ساحل سرخ آکروتیری و ساحل سرخ[/caption]

موزه ماقبل تاریخ ثرا

شاید برایتان عجیب باشد که بتوانید از نزدیک با بخشی از تاریخ مردمان ماقبل تاریخ آشنا شوید. در این موزه می توانید اشیایی که از آکروتیری کشف شده اند را نیز مشاهده نمایید. قدمت برخی از آن ها بسیار بالا می باشد. در یکی از قسمت های این موزه نقاشی با آبرنگ از میمون های آبی وجود دارد. این مکان مناسب برای افرادی است که به تاریخ علاقه مند هستند.

ثرا باستانی

درباره سانتورینی و جاذبه های آن می توان به ثرا اشاره کرد که در ساحل جنوبی بخشی به شکل خرابه ای وجود دارد که از شهر ثرای باستانی به جای مانده است. قدمت آن ها چیزی حدود قرن نهم قبل از میلاد تخمین زده شده اند. در این بخش می توانید شاهد قسمت های به جای مانده از معابد و بخش هایی از تاریخ روم و بیزانس باشید. برای علاقه مندان به تاریخ بازدید از این مکان نیز خالی از لطف نخواهد بود.

[caption id="attachment_340" align="aligncenter" width="780"]ثرا باستانی ثرا باستانی[/caption]

تفریحات مختلف در سانتورینی

از جمله تفریحاتی که می توانید در سانتورینی کشور یونان تجربه کنید غواصی می باشد. شما می توانید با تمام تجهیزات لازم به غواصی در زیر آب های این جزیره بروید و یک تجربه دلنشین را برای خود به یادگار بگذارید. می توانید تا عمق 14 متری نیز در آب های این جزیره بروید و از لاشه های کشتی های مغروق دیدن کنید.

اسب سواری در ساحل سانتورینی نیز از دیگر تفریحات در این شهر است که پیشنهاد می کنیم حتما آن را امتحان کنید. همچنین برای گردشگران تور های قایق سواری نیز وجود دارد که می تواند یک تجربه عالی برای شما به ارمغان بیاورد. البته به خاطر داشته باشید ناهار جزو این تور ها نیست و باید به فکر تهیه ناهار خود از قبل باشید.

در صورت نیاز به مشاوره و راهنمایی برای سفر به اروپا با شماره همراه ۰۹۱۰۷۶۳۶۳۲۶ تماس بگیرید.

آژانس سفری دیگر مجری مستقیم در خصوص ویزای یونان ، وقت سفارت یونان ۸۸۸۵۱۰۸۰-۰۲۱