سواحل کورفو در کشور یونان جزو جاذبه های طبیعی شناخته می شوند. از مهمترین این سواحل می توان به ساحل پالئوکاستریتسا، ساحل گاردنوس، ساحل پورتو تیمونی و همچنین ساحل کالیکو ناس کورفو اشاره کرد. در ادامه بیشتر این سواحل را مورد بررسی قرار خواهیم داد.
سواحل کورفو از جاذبه های کشور یونان
یونان را می توان یکی از مقاصد گردشگری مهم و پربازدید در دنیا به شمار آورد چرا که در کنار جاذبه های هنری و تاریخی بی نظیر از سواحل زیبا و خوش آب و هوایی نیز برخوردار است. در مطلب امروز سعی داریم سواحل کورفو یکی از جزایر شناخته شده و توریستی کشور یونان که در فاصله چند کیلومتری شهر آتن قرار گرفته است را برای شما خوانندگان عزیز بازگو کنیم. جزیره کورفو با جاذبه های بینظیری همچون کاخ آشیلیون از مناطق گردشگری در این کشور شناخته می شود که هر ساله مسافران بسیاری برای بازدید به این جزیره سفر می کنند.
از دیگر جاذبه های این منطقه می توان به چند مورد از سواحل کورفو نیز اشاره کرد. ساحل پورتو تیمونی، ساحل کالیکوناس، ساحل پالئوکاستریتسا و همچنین ساحل گاردنوس چهار مورد از سواحل زیبای این جزیره رویایی محسوب می شوند که با جاذبه های طبیعی که اطراف خود دارند میزبان بسیاری از گردشگران داخلی و خارجی می باشند. در ادامه در بخش های جداگانه به معرفی کامل هر کدام از سواحل ذکر شده خواهیم پرداخت پس همچنان با ما همراه باشید.

ساحل کالیکو ناس از سواحل کورفو
از شناخته شده ترین سواحل کورفو می توان به ساحل کالیکو ناس اشاره کرد. در اطراف این ساحل بندرگاهی وجود دارد که دسترسی به آن را آسان نموده است. بخش شمالی و شرقی این ساحل هر کدام از ویژگی های خاصی برخوردار هستند طوری که با حرکت به سمت شرق ساحل کالیکو ناس سنگریزه دیدگان شما را به خوب جلب خواهد نمود و در مقابل بخش شمالی آن را سواحل شنی در برگرفته است.
کوه پانتوکراتور از جاذبه های طبیعی این ساحل شناخته می شود که درختان زیتون و مرکبات را در خود جای داده است. در اطراف ساحل کالیکو ناس از سواحل کورفو می توان بهترین غذاهای محلی و سنتی یونان را در رستوران و کافه های آن سفارش داد و نوش جان کرد.

ساحل پورتو تیمونی از سواحل کورفو
ساحل پورتو تیمونی را می توان یکی از سواحل کورفو برشمرد که خود از جاذبه های توریستی و گردشگری این جزیره شناخته می شود. آفیونس روستایی است در جزیره کورفو که این ساحل زیبا در آن جا خوش کرده است. اگر به تاریخچه این ساحل توجه کنید متوجه بندری قدیمی خواهید شد که در گذشته های دور قلعه های تاریخی متعددی را در خود جای داده بود. این روزها بسیاری از گردشگران برای شنا و آفتاب گرفتن به ساحل پورتو تیمونی از سواحل کورفو سفر می کنند تا علاوه بر تفریحات آبی از استراحت در این ساحل نیز لذت ببرند.
ساحل پورتو تیمونی از سواحل زیبای کورفو است که از دوبخش تشکیل شده است. در بخشی از این ساحل با سنگریزه های ریز و کوچک مواجه خواهید شد و در بخش دیگر شن های نرم و لطیف نظر شما را به خود جلب خواهد نمود. اگر در حاشیه این ساحل زیبا قدم بزنید با یکی از جاذبه های طبیعی آن مواجه خواهید شد. غار دریایی با آب های سرد در این منطقه نظر بسیاری از توریست را به خود جلب کرده است.

ساحل گارد نوس از سواحل کورفو
یکی دیگر از سواحل کورفو ساحل گارد نوس نام دارد که زیبایی آن کمتر از ساحل پورتو تیمونی نیست. اگر به انتهای جنوبی جزیره کورفو سفر کنید مطمئنا با این ساحل مواجه خواهید شد. طبیعت بکر و خوش آب و هوا بودن از ویژگی های بارز ساحل گارد نوس از سواحل زیبای کورفو محسوب می شود. از دیگر خصوصیات منحصر به فرد این ساحل می توان به وجود آب های کریستالی در آن اشاره کرد که با منعکس کردن نورخورشید زیبایی خیره کننده ای را رقم می زنند.
شن و ماسه های ساحل گارد نوس به رنگ قرمز می باشند و اطراف آنها را کوه های شیب دار احاطه کرده اند. از تفریحات آبی ساحل گارد نوس از سواحل کورفو می توان به قایق سواری و شنا اشاره کرد. در این ساحل منطقه ای برای پارک خودروهای شخصی نیز در نظر گرفته شده است تا خانواده های عزیز با خیال راحت بتوانند از این ساحل لذت ببرند. در ادامه به معرفی سومین ساحل جزیره کورفو خواهیم پرداخت.

ساحل پالئو کاستر یتسا از سواحل کورفو
در لیست اسامی سواحل کورفو با یکی از زیباترین و در عین حال پر زرق و برق ترین آنها مواجه می شویم که در کنار دیگر سواحل این جزیره از شهرت و محبوبیت بی نظیری برخوردار است. این ساحل بکر، پالئو کاستر یتسا نام دارد که آب های بیکران آن هیجان و آرامش خاصی را به گردشگران این منطقه القا می کنند.
کوه های سر به فلک کشیده و زیبایی، این ساحل را در آغوش کشیده اند به طوری که با خیره شدن به آنها حس عجیبی به شما دست خواهد داد. برای دیدن مناطق و جاذبه های اطراف این ساحل قایق هایی در نظر گرفته شده است که می توان از آن استفاده نمود. پیاده روی در این ساحل کنار عزیزان لذت خاصی دارد. البته شنا کردن در پالئو کاستر یتسا از سواحل کورفو را نیز نباید فراموش کرد.