سواحل کرت

کرت یکی از پرجمعیت ترین و زیباترین جزایر کشور یونان است. یکی از دلایل محبوبیت کرت، وجود سواحل بسیار زیبا در این جزیره است که باعث شده هر ساله گردشگران زیادی به این جزیره دیدنی و زیبا سفر نمایند و به دیدن سواحل کرت بروند. در این مقاله شما را با تعدادی از این سواحل زیبا آشنا خواهیم کرد.

ساحل الافونیسی

ساحل الافونیسی یکی از سواحل کرت است که بسیار معروف بوده و یکی از زیباترین سواحل یونان نیز محسوب می شود. این جزیره طلایی یکی از بزرگترین سواحل گرمسیری در دنیا به حساب می آید. این ساحل مملو از شن های سفید و زیبا است که دارای آب کم عمق ساحلی است. این شن ها در زیر آب قرار گرفته است و شما می توانید پاهایتان را در آب قرار دهید و لذت ببرید. وقتی که خورشید طلوع می کند رنگ آبی آب بسیار زیباتر است. تخت های خورشیدی و کلبه هایی که از سقف نی تشکیل شده است، در این ساحل قرار دارند و شما می توانید علاوه بر قدم زدن در این سحال زیبا، در آنجا بنشینید و از دیدن مناظر لذت ببرید.

[caption id="attachment_872" align="aligncenter" width="800"]سواحل کرت سواحل کرت[/caption]

تالاب بالوس

تالاب بالوس که یکی از سواحل کرت است، بین جزیره کرت و ایمری گراووسا واقع شده است. و می توان با قایق یا ماشین به این ساحل زیبا دسترسی پیدا کرد. مناظر این ساحل زیبا بسیار خیره کننده است. صخره های بزرگی که توسط شن و آب احاطه شده است منظره ای بسیار زیبا را به وجود آورده است. تالاب بالوس در میان سایر سواحل یونان، به عنوان یکی از طبیعی ترین سواحل کرت، شناخته می شود. اگر در ماه های اوت و ژانویه به این ساحل زیبا سفر کنید، جمعیت بسیار زیادی را در آنجا می بینید که به دیدن تالاب بالوس آمده اند. در این ساحل بوفه یا رستورانی وجود ندارد، بنابراین نیاز است که اگر به این ساحل سفر می کنید، غذا یا تنقلات به اندازه کافی به همراه خود داشته باشید.

[caption id="attachment_873" align="aligncenter" width="800"]تالاب بالوس تالاب بالوس[/caption]

ساحل Vai

ساحل Vai یکی از سواحل کرت است. در شمال شرقی کرت، این ساحل زیبا قرار گرفته است. این ساحل زیبا توسط سک جنگل نخل احاطه شده است که همین امر زیبایی آن را دو چندان کرده است. این ساحل، ماسه های بسیار نرمی دارد و آب آن حالت کریستالی دارد که همین ویژگی ها باعث شده است که خانواده ها و بازدیدکنندگان از این ساحل لذت ببرند. در گذشته از ساحل Vai به عنوان مکانی برای برگزاری کمپین ها استفاده می شده که البته امروزه برگزاری هرگونه کمپینی در این مکان، ممنوع است.

[caption id="attachment_874" align="aligncenter" width="800"]ساحل Vai ساحل Vai[/caption]

ساحل فالاسارنا

یکی دیگر از سواحل کرت، ساحل فالاسارنا است که یک ساحل شنی بزرگ است که در غرب کرت واقع شده است. این ساحل شنی و زیبا برای تفریح خانواده ها و بازی بچه ها بسیار مناسب است زیرا سازماندهی شده است. همچنین در قسمت بالای این ساحل موزه فالاسارنا قرار گرفته است که می توانید از آثار باستانی که در آن وجود دارد، دیدن نمایید. کودکان و بزرگسالان می توانند در این ساحل زیبا بادبادک بازی کنند. در واقع این ساحل با بادبادک هایش شناخته می شود.

[caption id="attachment_875" align="aligncenter" width="800"]ساحل فالاسارنا ساحل فالاسارنا[/caption]

ساحل آب شیرین

ساحل آب شیرین یکی دیگر از سواحل زیبای جزیره کرت است. این ساحل به دلیل منابع آب شیرینی که دارد، به نام ساحل آب شیرین شناخته می شود. این ساحل زیبا برای پیاده روی بسیار مناسب است و در مسیر آن صخره ها و کلیساهایی وجود دارد. در این ساحل بار هم وجود دارد که بازدیدکنندگان می توانند از این بارها استفاده کنند و لذت ببرند. برای رفتن به این ساحل زیبا می توانید با قایق به آنجا بروید.

[caption id="attachment_876" align="aligncenter" width="800"]ساحل آب شیرین ساحل آب شیرین[/caption]

ساحل دریاچه سفید

یکی از سواحل کرت که مردم زیاد آن را نمی شناسند، ساحل دریاچه سفید یا Aspri Limni است. این ساحل زیبا به دلیل داشتن شن ها و سنگ های سفید به این نام معروف شده است. آب بسیار زلال و شفاف است و دیدن آن شما را به یاد یک دریاچه سفید درون دریا می اندازد. این ساحل به دلیل اینکه کمتر شناخته شده است، بسیار بکر و طبیعی باقی مانده است و همین زیبایی آن را چندین برابر می کند. اگر شما نیز قصد سفر به جزیره کرت را دارید، پیشنهاد می شود حتما از این ساحل بکر و زیبا دیدن کنید. همچنین آرامش این ساحل نیز برای کسانی که شلوغی را دوست ندارند بسیار جالب و جذاب است.

[caption id="attachment_877" align="aligncenter" width="800"]ساحل دریاچه سفید ساحل دریاچه سفید[/caption]

ساحل Trio petra

ساحل Trio petra، یکی از سواحل کرت است که در میان سواحل این جزیره، لقب بهشت را به آن داده اند. این ساحل زیبا بین منطقه آگیا گالوانی و پروفیل واقع شده است. در کنار این ساحل آپارتمانهایی نیز وجود دارد که برای کسانی که قصد سفر به کرت و دیدن این ساحل یزلا را دارند، می توانند در این آپارتمان ها مستقر شوند. در این ساحل می توانید از تخت هایی که در ساحل چیده شده است استفاده کنید و آفتاب بگیرید. آب این ساحل بسیار زلال و شفاف است و به همین دلیل به آن لقب بهشت داده شده است. برای رفتن به این ساحل، می توانید با ماشین از شهر رتیمین به این ساحل بروید که حدود یک ساعت با این شهر فاصله دارد. نماد خیلی مهم این ساحل سه سنگ بزرگ است که کنار هم قرار دارند.

[caption id="attachment_878" align="aligncenter" width="800"]ساحل Trio petra ساحل Trio petra[/caption]

ساحل پرولی

ساحل پرولی که یکی دیگر از سواحل کرت است، بسیار جذاب و دیدنی است که در قسمت جنوبی جزیره کرت قرار دارد و گردشگران بسیار آن را دوست دارند . دو صومعه معروف Kato Moni و Piso Moni نیز در این ساحل زیبا قرار دارند. این ساحل زیبا در نزدیکی ساحل palm قرار دارد که پوشیده از نخل است. این ساحل تا شهر رتیمینس فقط 45 دقیقه فاصله دارد که می توانید با ماشین به این ساحل زیبا سفر کنید. بنابراین ارگ در رتیمینس اقامت دارید، حتما از این ساحل زیبا دیدن کنید و لذت ببرید.

در صورت نیاز به مشاوره و راهنمایی برای سفر به اروپا با شماره همراه ۰۹۱۰۷۶۳۶۳۲۶ تماس بگیرید.

آژانس سفری دیگر مجری مستقیم در خصوص ویزای یونان ، وقت سفارت یونان ۸۸۸۵۱۰۸۰-۰۲۱