درباره یونان

برای سفر به یونان باید اطلاعاتی درباره یونان داشته باشید. یونان یکی از کشورهای جذاب و با سابقه ی تاریخی طولانی مدت است که علاقه مندان زیادی هم دارد. در این مطلب قصد داریم شما را با اطلاعات مهمی درباره یونان آشنا کنیم. با ما همراه باشید.

احتمالاً تا به حال نام کشور یونان را به خاطر تاریخ و فرهنگ آن زیاد شنیده باشید. این کشور در جنوب شبه جزیره بالکان واقع شده و کشوری تاریخی و پرجاذبه به شمار می رود. تمدن غنی در این کشور باعث شده جاذبه های فرهنگی و تاریخی زیادی را به خود اختصاص دهد و افراد زیادی آن را به عنوان مقصد گردشگری خود انتخاب کنند. در این مقاله قصد داریم شما را با اطلاعاتی کامل درباره یونان آشنا کنیم تا کسانی که قصد سفر به این کشور تاریخی و باستانی را دارند از این اطلاعات استفاده کنند.

[caption id="attachment_10" align="aligncenter" width="780"]درباره یونان درباره یونان[/caption]

بهترین شهرهای یونان

یونان نیز مانند سایر کشورها، شهرهای زیادی را در خود جای داده است اما برخی از این شهرها به سبب تاریخ غنی و فرهنگ متنوع توجه بیشتری را به خود جلب می کنند. مهم ترین شهرهای یونان که معمولاً مقصد مسافران این کشور هستند به شرح زیر می باشند:

آتن: این شهر پایتخت کشور یونان بوده و بزرگ ترین شهر این کشور هم به شمار می رود. معمولاً مسافرانی که به یونان سفر می کنند این شهر را نخستین مقصد خود قرار می دهند.

رودس: رودس یکی دیگر از شهرهای پرطرفدار و مهم یونان است. رودس در واقع یک جزیره ی بسیار زیبا در دریای اژه شرقی است که طبیعت دلنشین و بی نظیری را به خود اختصاص داده است.

پاتراس: یکی دیگر از شهرهای جذاب یونان پاتراس می باشد که بر روی تپه های پانا چایمون واقع شده است. دلیل اهمیت این شهر تبدیل شدن آن به مرکز بازرگانی یونان است. این شهر قدمت تاریخی زیادی دارد و دارای خاطره های زیادی از رومی ها است.

لسبوس: یکی دیگر از جزایر زیبا و دیدنی کشور یونان لسبوس می باشد که غنی از تاریخ و تمدن است. این جزیره به گونه ای با تاریخ عجین شده است که هر گردشگری را تحت تأثیر قرار می دهد.

سانتورینی: اگر به کشور یونان سفر کردید حتماً از شهر سانتورینی هم دیدن کنید. سانتورینی هم مانند رودس یک جزیره است با این تفاوت که پدیده ی آتشفشان باعث بوجود آمدن این جزیره شده است. این جزیره نیز طبیعت زیبا و منحصر به فردی دارد که در کشور یونان بسیار محبوب است.

بهترین شهرهای یونان

مهم ترین اطلاعات درباره یونان

می توان گفت که یونان جنوبی ترین کشور اروپایی است که دارای مساحتی نزدیک به 131940 کیلومتر مربع می باشد. این کشور با کشورهایی از جمله بلغارستان، آلبانی، ترکیه و یوگوسلاوی هم مرز است. این کشور را با نام رسمی جمهوری یونان می شناسند و طی آخرین سرشماری انجام شده درباره یونان دارای جمعیتی نزدیک به 11 میلیون نفر است. زبان رسمی مردم در کشور یونان همان زبان یونانی می باشد اما در این کشور نیز مانند اغلب کشورهای اروپایی زبان انگلیسی هم مورد استفاده قرار می گیرد. واحد پول در این کشور یورو است. در مورد دین مردم در یونان باید بدانید که اکثر مردم این کشور به کلیسای ارتدکس تعلق دارند البته در این کشور اقلیت های دیگری مانند کاتولیک ها و یهودیان هم وجود دارند اما تعداد آن ها در مقایسه با سایر دین ها کمتر است.

آب و هوای یونان

یکی از نکات مهمی که درباره یونان باید به آن توجه داشته باشید، آب و هوای این کشور است. یونان با توجه به شرایط جغرافیایی دارای آب و هوای تقریباً آفتابی است به گونه ای که در تمام طول سال در این کشور شاهد آفتاب خواهید بود. از آنجایی که این شرایط آب و هوایی برای گردشگری گزینه ی بسیار ایده آلی است، افراد زیادی در فصل های تابستان، پاییز و بهار به این کشور سفر می کنند. به طور کلی میانگین دمای هوا در روزهای گرم تابستان 30 درجه سانتی گراد است و در روزهای زمستانی این مقدار به 10 درجه سانتی گراد می رسد. اگر در فصل زمستان به یونان سفر کنید احتمالاً شاهد باران های پراکنده نیز خواهید بود.

[caption id="attachment_12" align="aligncenter" width="780"]آب و هوای یونان آب و هوای یونان[/caption]

حقایق گردشگری در یونان

شاید عجیب باشد که کشور یونان یکی از مهم ترین و پرطرفدارترین کشورهای اروپایی است. آمارها درباره یونان نشان داده که این کشور در بین ده کشور پرگردشگر اروپایی قرار دارد. البته این موضوع به دلیل سابقه ی تاریخی طولانی مدت و داشتن 17 اثر تاریخی مهم است که در میراث جهانی به ثبت رسیده است. اگر قصد سفر به کشور یونان را دارید بهتر است با اولویت جاذبه های تاریخی آشنایی داشته باشید زیرا این کشور آنقدر موقعیت گردشگری دارد که ممکن است برای دیدن همه ی آن ها زمان کافی نداشته باشید. یکی از بهترین مناطقی که می توانید برای گردشگری انتخاب کنید شهر آتن است که دارای جاذبه های متنوعی از جمله موزه ملی، پارتنون، نوازشگاه هرودس آتیکوس و آکروپولیس است.

همانطور که قبلاً هم گفتیم کشور یونان دارای آب و هوای معتدلی است که می تواند انگیزه ی زیادی برای گردشگران باشد. در بین مهم ترین مقصدهای گردشگری یونان حتماً از جزایری مانند کورفوریال سانتورینی، میکونوس و لسبوس دیدن کنید.

[caption id="attachment_13" align="aligncenter" width="780"]حقایق گردشگری در یونان حقایق گردشگری در یونان[/caption]

در صورت نیاز به مشاوره و راهنمایی برای سفر به اروپا با شماره همراه ۰۹۱۰۷۶۳۶۳۲۶ تماس بگیرید.

آژانس سفری دیگر مجری مستقیم در خصوص ویزای یونان ، وقت سفارت یونان ۸۸۸۵۱۰۸۰-۰۲۱