ویزای تحصیلی یونان

امکانات و شرایط تحصیل در کشور یونان، مطلوب بوده و همین امر، سبب گرایش دانشجویان مختلف در رشته های متعدد تحصیلی برای ادامه تحصیل در این کشور می باشد. دریافت ویزای تحصیلی یونان، مجوزی است که این شرایط را برای آن ها فراهم می نمایند. افرادی که قصد مهاجرت تحصیلی به این کشور را دارند، می بایست صلاحیت خود را با دریافت ویزای تحصیلی یونان اعلام نمایند. در ادامه به صورت مفصل تر در این باره بحث خواهیم کرد.

ویزای تحصیلی یونان، یکی از چندین ویزایی است که کشور یونان به متقاضیان ورود به این کشور با اهداف مختلف می دهد. افرادی که قصد ادامه ی تحصیل در یکی از دانشگاه های یونان را داشته باشند باید ویزای تحصیلی یونان زا اخذ نمایند. دریافت این ویزا، مراحل و شرایط خاصی دارد و نیازمند ارائه ی مدارک متعددی است. در صورتی که بتوانید ویزای تحصیلی یونان را دریافت نمایید، شرایط تحصیلی ایده آلی در پیش رو خواهید داشت. چرا که سطح علمی دانشگاه های این کشور بالا بوده و زمینه ی مناسبی برای رشد و پیشرفت شما در رشته ی مورد علاقه تان به وجود خواهد آورد. البته کلیه ی متقاضیان اخذ ویزای تحصیلی یونان، موفق به دریافت این ویزا نمی شوند چرا که محدودیت هایی نیز در این رابطه وجود دارد.

[caption id="attachment_291" align="aligncenter" width="780"]ویزای تحصیلی یونان ویزای تحصیلی یونان[/caption]

اولین قدم برای دریافت ویزای تحصیلی یونان

اگر به دنبال ادامه ی تحصیل در دانشگاه های یونان هستید و قصد دریافت ویزای تحصیلی یونان را دارید، قبل از هر گونه اقدامی در این رابطه سعی کنید با یکی از اساتید دانشگاه های این کشور در ارتباط باشید و از او بخواهید برای شما دعوت نامه ارسال نماید. در واقع با دریافت این دعوت نامه، مدرک موثق و مورد تأییدی دارید که می توانید برای مهاجرت تحصیلی به کشور یونان و اخذ ویزای مربوطه اقدام نمایید. دعوت نامه ی مورد نظر را باید به همراه دیگر مدارک مورد نیاز برای دریافت ویزای تحصیلی یونان، به سفارت یونان ارائه کنید.

اولین قدم برای دریافت ویزای تحصیلی یونان

مرجع قانونی رسیدگی به کلیه ی امور مربوط به دریافت ویزای تحصیلی یونان

سفارت یونان در ایران، مرجع رسیدگی به درخواست شما برای اخذ ویزای تحصیلی یونان می باشد. به همین خاطر از ابتدای امر برای دریافت ویزای تحصیلی یونان باید به آن جا مراجعه نمایید. کلیه ی مدارک مورد نیاز برای دریافت ویزای تحصیلی نیز توسط همین مرجع قانونی به شما ابلاغ می شود و نهایتاً صلاحیت یا عدم صلاحیت شما برای دریافت ویزای تحصیلی یونان، به وسیله ی سفارت تعیین می گردد.

[caption id="attachment_292" align="aligncenter" width="780"]مرجع قانونی رسیدگی به کلیه ی امور مربوط به دریافت ویزای تحصیلی یونان مرجع قانونی رسیدگی به کلیه ی امور مربوط به دریافت ویزای تحصیلی یونان[/caption]

مزایای اخذ ویزای تحصیلی یونان

همان طور که در ابتدای بحث اشاره کردیم، شرایط تحصیلی مناسبی در کشور یونان برای شما فراهم خواهد شد. اما این تنها مزیت دریافت ویزای تحصیلی یونان نیست. در صورت تمایل، امکان کار هم زمان با تحصیل برای شما وجود دارد و بدین ترتیب می توانید یک منبع درآمد نیز برای تأمین هزینه های خود داشته باشید. هم چنین طبق قوانین حاکم بر کشور یونان، دانشجویان بین المللی حق استفاده ی رایگان از خدمات درمانی را دارند. فرصت های شغلی که بدین طریق برای شما ایجاد می شود، هر یک می توانند از شرایط مطلوبی برخوردار باشند.

یکی دیگر از مزایای مهم این ویزا که خیلی از افراد با همین هدف اقدام به دریافت آن می نمایند، اخذ اقامت دائم یونان می باشد. اخذ اقامت یونان از طریق تحصیل، یکی از راه های اقامت این کشور است که پس از اتمام تحصیل و برخورداری از شرایط خاص، می توان آن را دریافت نمود. گفتنی است که مدارکی که از دانشگاه های کشور یونان اخذ می شود مدارک پزشکی مورد تأیید وزارت علوم و بهداشت می باشند.

[caption id="attachment_293" align="aligncenter" width="780"]مزایای اخذ ویزای تحصیلی یونان مزایای اخذ ویزای تحصیلی یونان[/caption]

شرایط دریافت ویزای تحصیلی یونان

دریافت ویزای تحصیلی کشور یونان، از شرایط خاصی برخوردار می باشد. در واقع بسته به این که شما به چه طریق قصد ادامه ی تحصیل در کشور یونان را دارید باید از شرایط خاص آن تبعیت کنید. تسلط به زبان یونانی یا انگلیسی یکی از شرایط تحصیل در دانشگاه های این کشور می باشد. البته سازمان ملل، زبان یونانی را به عنوان زبان رسمی نمی شناسد. به همین خاطر برای دریافت پذیرش دانشگاه یا مدارس فنی این کشور، نیازی به زبان یونانی نیست. اما از آن جایی که گذراندن مراحل تحصیل در دانشگاه ها، نیازمند گذراندن واحدهای زبان یونانی است، بنابراین شما مجبورید که به این زبان تسلط پیدا کنید.

در صورتی که موفق به پذیرش از یکی از مراکز آموزشی و دانشگاهی این کشور شدید و به زبان یونانی تسلط نداشته باشید، می بایست در دوره های آموزشی مربوطه شرکت نمایید. این دوره ها همراه با آزمون هستند. زمانی که نتیجه ی آزمون شما، مناسب باشد، می توانید به ادامه ی تحصیل در این دانشگاه ها بپردازید. البته به غیر از زبان یونانی، زبان انگلیسی نیز، طی دوره هایی برگزار می گردد. باید بدانید که هزینه ی این دوره ها بسیار بالاست و در صورت امکان قبل از مهاجرت، این زبان ها را در داخل کشور آموزش ببینید و سپس اقدام به اخذ ویزای تحصیلی یونان نمایید. هزینه های تحصیل در این کشور در دانشگاه های دولتی تقریباً رایگان است. اما در دانشگاه های خصوصی، پرداخت هزینه ها بر عهده ی خود افراد می باشد. تحصیل در رشته های مختلف اعم از پزشکی، علوم انسانی، دندانپزشکی، داروسازی، وکالت، معماری، فیزیک، شیمی و ... برای دانشجویان بین المللی امکان پذیر است.

[caption id="attachment_294" align="aligncenter" width="780"]شرایط دریافت ویزای تحصیلی یونان شرایط دریافت ویزای تحصیلی یونان[/caption]

هزینه ی اخد ویزای تحصیلی یونان

هزینه ای که برای دریافت ویزای تحصیلی یونان می بایست پرداخت نمایید 60 یورو می باشد. نحوه ی پرداخت حضوری یا غیر حضوری این هزینه از طریق سفارت یونان به شما اعلام می شود.

هزینه ی اخد ویزای تحصیلی یونان

مدارک مورد نیاز برای اخذ ویزای تحصیلی یونان

مدارکی که توسط سفارت به شما ابلاغ می شود را به طور کامل و بدون کوچک ترین نقصی ارائه کنید تا خللی در فرآیند بررسی مدارک و نهایتاً صدور ویزای تحصیلی یونان برایتان پیش نیاید. با توجه به آمار بالای متقاضیان مهاجرت به این کشور، در صورت ارائه ی مدارک ناقص، نوبت شما لغو می گردد و به مراحل بعدی موکول می گردد، بدین ترتیب جهت اتلاف وقت، حتماً کلیه ی مدارک را به درستی تحویل دهید. این مدارک عبارتند از:

-پاسپورت با اعتبار حداقل 6 ماه

-کپی از پاسپورت، شناسنامه و کارت ملی

-2 قطعه عکس رنگی

-دعوتنامه و فرم پذیرش از دانشگاه

-مدارک سه ساله آخر متوسطه، کارشناسی یا کارشناسی ارشد (بسته به این که در چه دوره ای می خواهید تحصیل کنید). این نکته را به یاد داشته باشید که این مدارک باید ترجمه شوند.

-پر کردن فرم درخواست ویزای تحصیلی

-مدارک مبتنی بر تمکن مالی  که به صورت گواهی تأیید شده ی آخرین گردش حساب شما در ماه های اخیر است و توسط بانک مربوطه تأیید شده است.

-اجاره نامه یا نامه ای از طرف خوابگاه دانشگاه

-رزومه ی شغلی معتبر و مورد تأیید

-انگیزه نامه که بیانگر هدف و انگیزه ی شما از مهاجرت تحصیلی به یونان است.

ارائه این مدارک برای گرفتن ویزای تحصیلی ضروری است و باید قبل از اقدام به گرفتن ویزا، این مدارک توسط شخص آماده شود.

[caption id="attachment_296" align="aligncenter" width="780"]مدارک مورد نیاز برای اخذ ویزای تحصیلی یونان مدارک مورد نیاز برای اخذ ویزای تحصیلی یونان[/caption]

نکته ای در رابطه با عکس مورد نیاز برای درخواست ویزای تحصیلی یونان

در متون قبلی اشاره شد که نقص در مدارک سبب کنسل شدن نوبت شما برای رسیدگی به درخواست صدور ویزای تحصیلی یونان می شود. یکی از مواردی که شاید کم تر به آن اهمیت داده شود عکسی است که ارائه می کنید. این عکس، نباید مربوط به مدت ها قبل باشد و حتماً با چهره ی شما هم خوانی داشته باشد. در صورت مغایرت با چهره ی کنونی شما، عکس مورد نظر رد خواهد شد. زمینه ی عکس، ساده و تصویر شما دقیقاً در وسط قرار داشته باشد.

[caption id="attachment_297" align="aligncenter" width="780"]نکته ای در رابطه با عکس مورد نیاز برای درخواست ویزای تحصیلی یونان نکته ای در رابطه با عکس مورد نیاز برای درخواست ویزای تحصیلی یونان[/caption]

با دریافت ویزای تحصیلی یونان، امکان تحصیل در چه مقاطعی وجود دارد؟

در برخی از کشورها، صرفاً به دانشجویان دیگر کشورها در مقاطع کارشناسی ارشد و دکترا مجوز ادامه ی تحصیل در یکی از دانشگاه های خود را می دهند. اما در کشور یونان، با دریافت ویزای تحصیلی آن، شرایط ادامه ی تحصیل برای دانشجویان در مقاطع کارشناسی نیز فراهم است و افراد می توانند از همان ابتدا در رشته ی مورد علاقه ی خود در این کشور به تحصیل مشغول شوند. رشته های پر طرفدار پزشکی نیز در این کشور، از سطح بسیار بالایی برخوردار هستند که افراد پس از اتمام تحصیل خود می توانند در بسیاری از کشور ها مشغول به فعالیت شوند.

[caption id="attachment_298" align="aligncenter" width="780"]با دریافت ویزای تحصیلی یونان، امکان تحصیل در چه مقاطعی وجود دارد؟ با دریافت ویزای تحصیلی یونان، امکان تحصیل در چه مقاطعی وجود دارد؟[/caption]

نام برخی از دانشگاه هایی که با اخذ ویزای تحصیلی یونان می توانید در آن ها مشغول به تحصیل شوید.

بیشترین تعداد دانشگاه های یونان، در دو شهر آتن و تسالونیکی است. دانشگاه ملی آتن یکی از برترین دانشگاه های این کشور است که در شهر آتن قرار گرفته است. دومین دانشگاه بزرگ در شهر آتن، دانشگاه ارسطو است که این دانشگاه در شهر یونان قرار گرفته است. دانشگاه هایی همچون ACG، کرت و اقتصاد و کسب و کار آتن نیز از دانشگاه های معتبر یونان هستند. در ذیل سایر دانشگاه های یونان آمده است.

  • University of Piraeus
  • National and kapodistrian university of Athens
  • University of ionnina
  • Aristotle university of Thessaloniki
  • National technical university of Athens
  • University of patras
  • University of crete
  • University of Aegean

در صورت نیاز به مشاوره و راهنمایی برای سفر به اروپا با شماره همراه ۰۹۱۰۷۶۳۶۳۲۶ تماس بگیرید.

آژانس سفری دیگر مجری مستقیم در خصوص ویزای یونان ، وقت سفارت یونان ۸۸۸۵۱۰۸۰-۰۲۱