جاذبه های دیدنی آتن

آتن پایتخت یونان و یکی از شهرهای تاریخی دنیا می باشد. جاذبه های دیدنی آتن بسیار زیاد است و هر ساله گردشگران زیادی از این شهر تاریخی بازدید می کنند. این شهر تلفیقی از ویژگی های تاریخی و مدرن بوده است که همه با هم در کنار هم جاذبه های دیدنی آتن را زبانزد مردم در سراسر جهان کرده اند. شهر آتن با شگفتی های منحصر به فرد خود و تاریخ 3000 ساله یکی از بهترین مناطق گردشگری می باشد. جاذبه های دیدنی آتن محبوبیت زیادی در بین گردشگران و مسافرین دارد.

جاذبه های دیدنی آتن

شهر آتن

آتن یکی از شهرهای تاریخی یونان می باشد. مساحت این شهر تاریخی برابر با 39 کیلومتر مربع می باشد و دارای جمعیتی بیش از 3.890.000 نفر است. این کشور یکی از اعضای اتحادیه اروپا می باشد. این شهر هر روزه در حال پیشرفت است و به بناهای تاریخی و معماری آن افزوده می شود. در این شهر می توان شاهد وجود گالری های هنر، مراکز خرید، بناهای تاریخی و معماری های دیدنی بود. گردشگران با دیدن جاذبه های دیدنی آتن خاطره ای بیاد ماندنی از این شهر خواهند داشت.

[caption id="attachment_245" align="aligncenter" width="780"]شهر آتن شهر آتن[/caption]

باغ ملی آتن

یکی از جاذبه های دیدنی آتن، باغ ملی می باشد. این باغ درست در مرکز و قلب شهر قرار دارد و یک مکان سرسبز برای گردش و تفریح است. این باغ در سال 1923 تاسیس شد و یک مکان راحت و عاری از هر گونه سر و صدا و شلوغی است. درختان سر به فلک کشیده آن سایبانی زیبا برای گردشگران ایجاد می کنند. در این باغ می توان انواع مجسمه و گل های زیبا را دید. این مکان یکی از بهترین جاذبه های دیدنی آتن است که آرامش زیادی در آن وجود دارد.

[caption id="attachment_246" align="aligncenter" width="780"]باغ ملی آتن باغ ملی آتن[/caption]

موزه آکروپلیس آتن

این موزه در کنار تپه ای در مجاورت شهر قرار دارد و یکی از بهترین جاذبه های دیدنی آتن می باشد. مجموعه ای از بقایای معماری یونان و مجسمه های قدیمی مانند خدایان آتنا و پسر کریتوس در آن قرار دارد. این موزه شامل 5 طبقه است که گفته شده است که حدود 4000 اثر تاریخی در آن وجود دارد. چند نمایشگاه دائمی مانند پارتنون فریز، مجسمه آتنا، رنگ پیلوس کور، گالری پارتنون در آن قرار دارد.

[caption id="attachment_247" align="aligncenter" width="780"]موزه آکروپلیس آتن موزه آکروپلیس آتن[/caption]

دماغه سونیون و معبد پوزیدون

یکی از جاذبه های دیدنی آتن که بسیار زیبا و دوست داشتنی می باشد این دماغه است. این دماغه در ابتدا محل انتظار یونانی ها برای مطلع شدن از وضعیت کسانی بود که به دریا رفته بودند. افرادی که علاقه به پیاده روی دارند می توانند در این منطقه ساعت ها پیاده روی کنند و از طلوع و غروب خورشید لذت ببرند. پوزیدون در اساطیر یونان یکی از فرمانروایان دریا می باشد که معبد آن امروزه یکی از جاذبه های دیدنی آتن است. این معبد بر فراز تپه ای سنگی قرار دارد.

[caption id="attachment_248" align="aligncenter" width="780"]دماغه سونیون و معبد پوزیدون دماغه سونیون و معبد پوزیدون[/caption]

معبد زئوس المپیا آتن

جاذبه های دیدنی آتن مملو از زیبایی هستند و سفر به این سرزمین بدون بازدید از معابد، قطعا جالب و دیدنی نخواهد بود. سبک ساخت این معبد دوریک است که یکی از سبک های معماری کلاسیک یونان می باشد. آثار هنری بسیار زیاد و مجسمه های گوناگونی در معبد وجود دارد که هیجان سفر را چند برابر می کنند. تندیس زئوس یکی از بهترین هیجان های سفر است که هیچ گردشگری نباید بازدید از آن را از دست بدهد.

[caption id="attachment_249" align="aligncenter" width="780"]معبد زئوس المپیا آتن معبد زئوس المپیا آتن[/caption]

کوه لیکابتوس

یکی از بهترین نقاط شهر برای دیدن طلوع و غروب آفتاب کوه لیکابتوس می باشد. این مکان یکی از مرتفع ترین نقاط آتن است که فرصت بازدید از سراسر آتن را به همه گردشگران می دهد. بعد از کوهنوردی می توانید به کافه های کوچکی که در آنجا قرار دارند، بروید و از انواع غذاهای موجود در کافه میل کنید. گردشگران می توانند کوهنوردی خود را از خیابان آریستوپو شروع کنند و تا بالای کوه بروند. البته از تله سبز نیز می توان برای کوهنوردی استفاده کرد.

[caption id="attachment_250" align="aligncenter" width="780"]کوه لیکابتوس کوه لیکابتوس[/caption]

میدان سینتاگما آتن

یکی از جاذبه های دیدنی آتن که مورد علاقه گردشگران است میدان سینتاگما می باشد.  در این میدان سربازان در مقابل مقبره سربازان گمنام رژه می روند. در این میدان گردشگران شاهد وجود ساختمان پارلمان، اتوبوس ها و چرخ دستی ها هستند. در این مکان جایگاه مناسبی برای پیک نیک و عکاسی وجود دارد، چرا که چشمه، مجسمه های باستانی و چمن زیادی در این مکان قرار دارد. از این میدان برای انجام فعالیت های سیاسی زیادی استفاده می شود.

[caption id="attachment_251" align="aligncenter" width="780"]میدان سینتاگما آتن میدان سینتاگما آتن[/caption]

آگورای باستانی

یکی از مکان های مخروبه ای که در قلب آتن قرار دارد، آگورا می باشد. این مکان در گذشته محل رفت و آمد فیلسوفان و افراد مشهور آتن بوده است. گفته شده است که دموکراسی آتن در همین مکان متولد شده است و سپس به تمامی جهان راه یافته است. در زمان های گذشته آگورا یک بازار بزرگ بود و مرکز فعالیت های تجاری، سیاسی و اجتماعی یونان بوده است.

جاذبه های دیدنی آتن بسیار زیاد و جالب هستند و محبوبیت زیادی بین گردشگران دارند. گردشگران با سفر به این شهر می توانند از جاذبه های دیدنی آتن لذت ببرند و از تاریخ غنی این شهر و خدایان یونان باستان آگاه شود. این شهر مملو از زیبایی و فرهنگ تاریخی می باشد.